Program
Naše celoroční téma: Hledáme odpovědi
Klíčový je princip vlastního objevování poznatků samotným dítětem. Východiskem je nový, komunikativní a partnerský postoj učitele k dítěti, založený na pochopení a porozumění, respektu, úctě, toleranci, lásce a trpělivosti.
Učitel je chápán jako rádce a partner, který pomáhá, iniciuje, organizuje, nabízí a inspiruje.
Další charakteristiky:
* individuální přístup k dítěti, podporování jeho potřeb a zájmů, rozvoj jeho osobnosti a sebeutváření
* svoboda dítěte a podpora jeho iniciativy, pohybu a volby činnosti; současně s výchovou k zodpovědnosti za vlastní jednání
* vedení dětí k aktivnímu, samostatnému a efektivnímu vzdělávání, získávání zkušeností kontaktem se světem
* respektování senzitivních období, polarizace pozornosti, tempa a časové potřeby každého dítěte
* připravené prostředí - speciální výukový program a materiály, proces osvojování poznatků
* celostní učení
* respektování, spolupráce a pomoc mezi dětmi
* vedení dětí k sebeuspokojení z práce a uvědomování si svých možností
* aktivní partnerství s rodiči, otevřenost školy vůči širokému okolí
Denní harmonogram
Příchod dětí do školky
7:00 - 8:30
Montessori vzdělávací aktivity
7:00 - 9:30
Průběžná dopolední svačina
8:30 - 9:30
Společné zahájení dne (elipsa)
9:30 - 10:00
Pobyt venku
10:00 - 11:00
Oběd
11:00 - 12:00
Odpočívání
12:00 - 14:30
Odpolední svačina
14:00 - 14:45
Volná hra s pomůckami
14:45 - 17:00
Kroužky
15:00 - 15:30
Odchod domů
16:30 - 17:00