Montík-Dílničky


Přihlašování probíhá nově přes webové stránky centra Karas www.sckaras.cz

Montík je aktivita pro rodiče s dětmi vycházející z montessori principů a sledující potřeby dětí a rodičů.


Malý úkol pro začátek 🧐: Chtěla bych Vás poprosit o dvě věci: 1) krátký dopis o vašem dítěti (jak ho vidíte, co (ne)má rádo), 2) jeho fotografii, čtvercový portrét 5.x 5 cm



Montessori dětská skupina Žabka zve všechny rodiče a jejich děti na dílničky. Pokud chcete vychovat a podpořit zdravý růst svých dětí a nechcete si doma dělat nepořádek, přijďte ho udělat v úterý do Karasu!


Jak vše probíhá? V Karase připravíme prostředí pro chystání svačinky a hru (aktivity běžného života, sebeobsluhy, senzomotoriky...), prostě to, co děti v tomto věku baví.

Takto si individuálně 45 minut hrajeme. 

Pak se sejdeme na elipse, kde se přivítáme, si zazpíváme, a povíme si něco o nějakém aktuálním tématu. 


Co je naším cílem?

Představte si maminku, která jde s dcerkou připravovat svačinu: "Pojď Lucinko, ukážu ti, jak se krájí okurek. Kráječ, prkýnko, miska... Teď ty." Jako by hrály na hudební nástroj, předávají si nádobí, smějí se spolu... Co vše je však za tímto obrazem?

Každé dítě je jako zlatý poklad. Něco je již v něm vloženo, a nedá se měnit a něco je připraveno růst.

Něco, co je vloženo a vyžadováno - je řád, po kterém toužíme a který zároveň z okolí přijímáme.

Ten však vede k nezávislosti, která roste, když řádu rozumíme a máme možnost radovat se z dokončených věcí.

Dokončování a úspěšné zvládání aktivit je závislé na odhadu nás dospělých. To, jak promyšleně dáváme věci dítěti do cesty, aby to dítě zvládlo a nebylo toho na něj moc. Přetížení a frustrace je zabiják, to známe všichni.

Radost z úspěchu posiluje vůli. Je to jako dar, vědět, co kde je a jak to můžu zvládnout.

Je zde pohyb, který je v tomto věku nutný!

Je zde rytmus - nádech, zástěrka, krájení, úklid, výdech.

Je zde spolubytí  - dělám něco pro druhé - vidím jejich radost a tak se rodí i má radost.

Je zde opakování, čímž roste naše inteligence, jak rozumová, tak emoční.

Každý den je novým začátkem. Věřím, že dnes se dítě může změnit. Může se mu povést, to na čem pracuje i to s čím bojuje.

Do tří let dítě nasává 100% informací o sobě z pole (od mámy, táty), jakmile se dostává do kolektivů, přijímá informace a potvrzení také od nich.

Vše začíná na vztahu - vztah dítěte a paní učitelky, tety - zde potřebujeme vědět, že máme vaši důvěru - i dítě to potřebuje vědět - přijímáme děti bezpodmíněčně.

Dbáme na pocit bezpečí -aby děti měly naplněnu bazální důvěru - je to cesta ke koncentraci.

Připravujeme prostředí, aby děti mohly naplňovat své senzitivní období - je to cesta k rozvoji vůle.

Dbáme na rytmus v činnostech, rituály - víme, jak důležitá je síla POPRVÉ.

Připravujeme dětem REFERENční body v prostředí (cink před elipsou, svačinu, když přijdu).

Provázíme je k samostatnosti, nezávislosti a rozvoji vůle.

Pokud to vidíte stejně, těším se na vás.

Lucie Grůzová